Nov 17 2015

Vodič: Priprava vozila pred zimo

Category: OCDcsf @ 21:07

Zadnji toplejši jesenski dnevi so idealni čas za pripravo vozila pred prihajajočo zimo. Sneg, sol, dež in drugi vremenski vplivi so v zimskih mesecih glavni sovražnik barve in povzročajo oksidacijo, korozijo, nabiranje zračne rje in sprijemanje umazanije na barvo površino. Te nevšečnosti lahko preprečimo oz. zmanjšamo tako, da vse barvne površine zaščitimo z namenskim sintetičnim voskom, polimernim premazom ali pa s “keramično” zaščito. Tako ne bomo le zaščitili barvne površine, ampak bo tudi pranje v prihodnjih mesecih lažje, saj se bo umazanija manj sprijemala s površino, pranje pa bo tako lažje in hitrejše.

Želeli smo prikazati pripravo vozila na zimo v sliki in besedi z izdelki, ki imajo zelo dobro razmerje med ceno in kvaliteto, zato smo se tokrat odločili za celotno predstavitev CarShineFactory izdelkov v naši novi temi na blogu “Priprava vozila pred zimo”.

Za pripravo potrebujemo naslednje izdelke (foam lance je dodan opcijsko):

Čistila:
– CarShineFactory On Fire čistilo za platišča
– CarShineFactory Citrus Force večnamensko čistilo
– CarShineFactory Bubble Bath šampon za pranje
– CarShineFactory White Glaze polirna pasta
– CarShineFactory Majestic Spray Sealant zaščitni končni premaz

Pripomočki:
– CarShineFactory čopič #4 in #8
– CarShineFactory vedro
– CarShineFactory mrežica za vedro
– CarShineFactory krpa za sušenje po pranju
– CarShineFactory Plush mikrokrpa za brisanje voskov in premazov
– CarShineFactory Foam lance
– CarShineFactory Black Mountain goba za pranje
– CarShineFactory goba z mrežico za odstranjevanje mrčesa

Kako se lotimo projekta?

Prvi korak so zagotovo platišča:

Platišča najprej speremo z vodo in potem poškropimo z CarShineFactory On Fire čistilom, ki je čistilo na vodni osnovi in ne bo poškodovalo platišč ali pustilo sledi po pranju. On Fire čistilo enostavno poškropimo po površini platišča počakamo 5 min in zavorni prah se bo obarval vijolično. Velikokrat se postavi vprašanje, ali lahko čistilo uporabimo, brez da bi predhodno sprali platišče – lahko enostavno poškropimo platišče in počakamo, da se barva zavornega prahu in umazanije spremeni v vijolično, vendar moramo biti pozorni, da potem najprej speremo platišče z vodo in šele na to uporabimo čopič ali ščetko za čiščenje.

Za težko dostopne dele lahko uporabimo CarShineFactory čopič.

Za notranjost platišč pa uporabimo dolgo ščetko kot je npr. EZ brush.

Po čiščenju platišče dobro speremo z vodo, da odstranimo sledi čistila.

Drugi korak je, da celotno površino avtomobila speremo z vodo, da odstranimo površinsko umazanijo in trde delce.

Opcijsko lahko v tej fazi uporabimo CarShineFactory Snow Foam v kombinaciji s Carshinefactory Foam Lancem, v plastenko Foam Lanca zmešamo 100 ml CarShineFactory Snow Foama in 900 ml vode.
Snow foam razgradi umazanijo, žuželke…in, ko pena odteka iz površine s sabo odnaša tudi trde delce, ki bi ob pranju poškodovali barvne površine.

S pomočjo Foam Lanca poškropimo avtomobil enakomerno po celi površini.

Po nanosu počakamo 5-10 min, da pena odteče iz površine in speremo površino.

Ker pa velikokrat naletimo na zasušeno umazanijo in zasušene žuželke za odstranitev uporabimo namensko APC čistilo kot je CarShineFactory Citrus Force koncentrat, ki ga zmešamo glede na želeno moč čiščenja v CarShineFactory plastenki z razpršilko.

Tokrat smo uporabili razmerje 1:10 CarShineFactory Citrus Force : voda, ki je dovolj močno za odstranjevanje trdovratnejše umazanije, ampak še vedno dovolj varno, da ne bo odstranilo sledi predhodne zaščite ali poškodovalo plastične dele.

Lahko ga uporabimo tudi za čiščenje gumijastih tesnil na zunanjosti vozila. Kot pomoč za čiščenje težko dostopnih zunanjih plastičnih in gumijastih delov uporabimo CarShineFactory čopič poljubne velikosti (#2,#4,#6,#8,#10)

Za odstranjevanje trdovratne umazanije/sledi “zapečenega” si lahko pomagamo z CarShineFactory gobico z mrežico, ki ne bo poškodovala barve in ki zelo učinkovito odstrani sledi mrčesa na barvnih površinah.

Detajlno speremo vozilo in ga pripravimo na pranje.

Za optimalno pranje uporabimo dva robustna CarShineFactory vedra z CarShineFactory mrežico.

Če imamo radi ogromno pene pri pranju, potem je CarShineFactory Bubble Bath šampon idealna izbira, saj ustvari ogromno pene, poleg tega pa ima dobro moč čiščenja in super mešalno razmerje, dovolj je že 30ml šampona v 8-10L vode.

Pranje vozila naj vedno poteka iz zgornjega dela -strehe proti dnu, saj tako voda s sabo pri odtekanju odnaša umazanijo. Platišča vedno operemo posebej, saj se tam nabira največ in največji trdi delci, ki lahko poškodujejo površino (postopek glej zgoraj).

Goba za pranje je CarShineFactory Black Mountain, ki zaradi svoje oblike doseže tudi najbolj nedostopne dele in reže.

Po pranju površino vedno dobro speremo, da na površini ne ostanejo sledi šampona.

Če avtomobil predhodno ni bil nikoli dekontaminiran, je pogost pojav na barvnih površinah t.i. zračna rja. Ta je še posebej vidna pri belih in svetlih barvah vozil. Gre za majhne rjave pikice, ki jih s samim pranjem ne moremo odstraniti, ampak moramo za to uporabiti namensko tekočino za odstranjevanje zračne rje ali pa plastelin.

Tokrat smo se za prikaz odločili, da uporabimo CarShineFactory Iron Off, tekočino za odstranjevanje zračne rje. Gre za tekočino na vodni osnovi, zato ne bo poškodovala barvnih površin ali poškodovala kromiranih ali plastičnih delov.

Uporaba je enostavna, CarShineFactory Iron Off poškropimo na mokro površino in počakamo 5-10min, na delih, kjer je prisotna zračna rja se bo površina obarvala vijolično. Če je kontaminacija večja, postopek ponovimo.

http://i1379.photobucket.com/albums/ah129/spolirajsi/7ED21C0B-7494-4F5F-BFA3-502E342488B7_zpsu1iz5a3w.jpg

Vijolične sledi tekočine dobro speremo iz površine, da na površini ne ostanejo vijolične sledi.

Ko imamo avtomobil temeljito, opran površino enostavno obrišemo s pomočjo CarShineFactory krpe iz mikrovlaken za sušenje vozila po pranju.

Verjetno se je kdo vprašal, zakaj uporabljamo mrežico v vedru? Pri pranju, ko gobo spiramo se ustvarja vrtinec umazane vode v vedru, ta umazanija pa se ponovno vrača na gobo. Da to preprečimo, uporabljamo mrežico, ki preprečuje vračanje umazanije, saj trde delce obdrži na dnu, tako da je možnost za poškodbe na barvnih površinah zaradi pranja manjša.

Površino smo temeljito pripravili za nanos zaščite. V tej fazi lahko zaščitni premaz nanesemo direktno na površino ali pa površino še dodatno pripravimo z namenskim produktom kot je CarShineFactory White Glaze, ki bo odstranil manjše nepravilnosti in dodal barvi še dodatni sijaj in globino. Zaradi svojih sestavin lahko služi tudi kot baza pred nanosom končne zaščite. CarShineFactory White Glaze lahko nanašamo ročno ali strojno (z eksentrično polirno mašino).

Če nanašamo ročno, dodamo 2-3 kot lešnik velike kapljice na aplikator in obdelamo površino z vertikalnimi in horizontalnimi gibi.

Po nanosu počakamo 10-15 min in obrišemo s krpo iz mikrovlaken. Površina bo po aplikaciji gladka in takoj bo barva dobila dodatno ostrino in globino.

Sledi zadnji korak in sicer zaščitni premaz!

Zakaj sploh uporabiti zaščitni premaz? Ker je pred nami zima in posledično mraz, sneg, kar pomeni, da bo na cestah polno soli za posipanje in preprečevanje zmrzali, ki predstavlja glavnega krivca za korozijo v kombinaciji z vlago za vse kovinske in barvne površine. Da bi površine kar se da najbolje zaščitili je priporočljivo, da barvne površine zaščitimo s primernim zaščitnim premazom. Kot zimsko zaščito priporočamo uporabo polimernih premazov t. i. sealantov, ki so bolj obstojni kot klasični voski in imajo daljšo življenjsko dobo.

Za zaščito smo tokrat uporabili CarShineFactory Majestic Spray Sealant, ki površine zaščiti in jim doda še več sijaja in globine. Majestic lahko uporabimo na vseh barvni kombinacijah.
CarShineFactory Majestic samo poškropimo po površini in prebrišemo z CarShineFactory Plush krpo iz mikrovlaken, kar pomeni enostaven in hiter nanos tako, da za celotni avtomobil porabimo 10-15 min(odvisno od velikosti).

Kar pa Carshinefactory Majestic spray sealant naredi še boljšega je možnost, da lahko z njim zaščitimo tudi vse plastične dele, enostavno poškropimo in prebrišemo s krpo iz mikrovlaken.

Končni rezultat je ne samo čist avtomobil, ampak tudi super sijoči izgled. In ne le to, kar je najbolj pomembno, barvne površine smo zaščitili pred prihajajočo zimo!

Če želimo, lahko ta zaščitni paket nadgradimo še s premazom za stekla, ki ob dežju poskrbi, da vodne kapljice enostavno odtekajo med vožnjo, ob jutranji zmrzali pa premaz do -5/10 stopinj preprečuje, da bi se na steklenih delih naredila zmrzal in se tako izognemo jutranjemu drgnjenju zmrznjenih stekel.


Nov 11 2015

Saniranje globokih prask

Category: Vodičcsf @ 01:00

Veja drevesa/grmovja, nepazljivost na parkirišču ali vandalizem so pogosto vzrok za globoke praske na barvi avtomobila, ki ne samo da kazijo izgled avtomobila, ampak tudi znižujejo vrednost vozila.

Ko ne želimo ali nimamo možnosti dela vozila barvati, lahko poškodbo oz. prasko saniramo s poliranjem. Na to vpliva več faktorjev, odvisno je predvsem od tega, ali je globoko prasko sploh mogoče sanirati s poliranjem ali je barvanje edina rešitev. Najbolj enostavni preizkus, da preverimo globino praske in se odločimo za naslednji korak je, da z nohtom preverimo ali se le-ta zatika na praski. Če se noht zatakne, to pomeni, da je praska zelo globoka in da moramo za način odstranitve praske najprej preveriti debelino barve. Za sanacijo mora biti debelina barve v mejah “normale”, kar v praksi po meritvi z merilcem barve pomeni, da je debelina barve dovolj “debela” (debelina barve je odvisna od proizvajalca do proizvajalca in se lahko med sabo zelo razlikuje). Debel sloj barve pomeni, da imamo možnost pred poliranjem prasko zbrusiti in kasneje sledi brušenja s pomočjo primernih materialov in tehnik tudi odstraniti, da dobimo perfektni končni rezultat.

Da bi kar se da najbolje prikazali saniranje globokih prask, smo za našo predstavitev izbrali avtomobil, ki ga je nekdo s ključem poškodoval na parkirišču bloka. Posledica vandalizma je vidna na spodnji sliki.

Prvi korak pri sami sanaciji praske je pravilna izbira materialov. Uporabili smo naslednje izdelke:

– Menzerna SHCC300 grobo polirno pasto
– Menzerna PF2200 srednjo polirno pasto
– Menzerna bela groba polirna gobica 150mm
– Menzerna rumena srednja polirna gobica 150mm
– Menzerna Solid grit blok za brušenje
– CarShineFactory merilec debeline barve
– CarShineFactory univerzalne krpe iz mikrovlaken
– Gyeon Prep tekočino za inšpekcijo površine po poliranju
– CarShineFactory Majestic Spray Sealant za končno zaščito in sijaj

Vedno pred morebitnim brušenjem preverimo debelino barve in ali je le ta primerna za brušenje.

V našem primeru je bila praska zelo globoka, ampak nam je debelina barve omogočala brušenje, za kar smo uporabili Menzerna Solid Grit bloka P2000 in P3000, ki sta perfektna izbira pri brušenju, saj imamo enakomerni in konstantni pritisk na površino. P3000 grit pusti unikatno sled in posledica je boljši izkoristek in bolj fino brušenje v primerjavi z uporabo brusnega papirja, sledi brušenja pa potem z lahkoto odstranimo z grobo/srednjo polirno pasto.

Pred pričetkom brušenja oba bloka namočimo v vodo (nikoli ne uporabimo za suho brušenje).

Najprej uporabimo blok P2000.

In na koncu še blok P3000.

Ko zaključimo z brušenjem, je naslednji korak odprava sledi brušenja s poliranjem. V našem primeru smo uporabili Menzerna SHCC300 na srednji in grobi Menzerna polirni gobici in na koncu še en prehod z Menzerno PF2200 in pa rumeno Menzerna srednjo gobico za dodatni sijaj in globino. Za piko na i smo za konec uporabili CarShineFactory Majestic Spray Sealant za končni sijaj in zaščito.

Dosegli smo več kot 80% sanacijo poškodbe, saj nam globina praske na nekaterih delih ni več omogočala “varnega” brušenja in kasnejšega poliranja.

Del katerega ni bilo mogoče v celoti sanirati/leva stran) in nesanirani del za primerjavo (na desni strani).

In pa del, kjer smo v celotni sanirali poškodbo.